وبلاگ علمی و تفریحی
جدیدترین نرم افزار ها , مطالب و مقاله های مهندسی
تبلیغات
درباره ما


حامد هاشمی ٍ با سلام این وبلاگ جهت ارتقاء دانش فنی مهندسی ایجاد شده است مطالب و مسائل متفرقه صرفآ جهت کاهش یکنواختی وبلاگ است هر مطلبی که فکر کردید در شآن این وبلاگ نیست گزارش دهید هر مطلبی که فکر میکنید به قوم یا قبیله ای بی احترامی شده گزارش دهید هر مطلبی که برخلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران است گزارش دهید با تشکر
ایمیل : hamedhashemiii@yahoo.com
نویسندگان
ساعت
اطلاعات

ثبت و بهینه سازی سایت و وبلاگ در موتورهای جستجو



ثبت و بهینه سازی سایت و وبلاگ در موتورهای جستجو

 

شما می توانید با ثبت سایت خود در موتورهای جستجو ، کاربران سایت و یا وبلاگ خود را

تا اندازه چشمگیری افزایش دهید . در این مطلب سعی کردم در رابطه با ثبت و

بهینه سازی سایت و وبلاگ در موتورهای جستجو توضیحاتی مفید و مختصر ارائه کنم .

چگونه سایت خود را در موتور های جستجو ثبت کنیم؟
ثبت سایت یا وبلاگ در موتورهای جستجو راه ها و روش های متفاوتی داره که در زیر

به تعدادی از آنها اشاره می کنم :

ثبت مستقیم :
این کار کمی وقت گیر و مشکل به نظر می رسد و ممکن است بعضی از موتورهای

جستجو از قلم بیافتد ولی با این حال دوستانی که قصد استفاده از این روش را دارند

می توانند با استفاده از لینک های زیر به قسمت ثبت سایت موتور جستجوی سایت مورد

نظرشان بروند و سایت خود را ثبت کنند :

Alexa :: Google :: Yahoo! :: MSN :: Alta Vista

توجه داشته باشید که برای ثبت سایت در یاهو دو قسمت وجود دارد ، در قسمت FEED می بایست RSS وبلاگ یا سایت خود را قرار دهید.

سرویس های رایگان :
سرویس های رایگانی که سایت شما را به موتورهای جستجو معرفی می کنند بسیارند ، به عنوان مثال کافی است سایت و یا وبلاگ خود را در سایت های زیر وارد نمایید ، این سایت ها به طور خودکار سایت شما در چندین موتور جستجوی معروف ثبت می نمایند :

http://www.submit.gsign.biz/
http://www.4alltemplates.com/free-search-engines-submit/

ثبت در دایرکتوری ها :
دایرکتوری ها همان لینکدونی یا لینکستان های خودمان هستند البته در سطحی وسیع تر و با بازدیدکنندگانی بیشتر ؛ یکی از معروفترین دایرکتوری ها ، dmoz.org که به شرکت گوگل تعلق دارد که کاربران برای ثبت سایتشان در آن سروکله می شکنند . علاوه بر اینکه بعد از ثبت سایت و یا وبلاگتان د راین دایرکتوری بسیاری از موتورهای جستجو به سمت شما هجوم می آورند در رتبه سایت شما هم تاثیر زیادی خواهد داشت.

http://www.google.com/Top/World/Farsi/رایانه/اینترنت/در_پهنه‌ی_وب/وب‌لاگ‌ها/

لینک بالا مربوط به وبلاگ ها می باشد ، همانطور که مشاهده می نمایید در این صفحه تعدادی دسته بندی وجود دارد. برای ثبت وبلاگتان کافی است به یکی از دسته بندی ها مراجعه و روی لینک "سایــت خود را ثبت کنید" در پایین صفحه کلیک نمایید. از آنجا که این دایرکتوری به زبان فارسی هم ترجمه شده برای اطلاعات بیشتر به خود سایت مراجعه نمایید.

لینک سایت دیگر به سایت شما :
یکی دیگر از راه های ثبت سایت در موتورهای جستجو این است که از دوستان خود بخواهید که لینک شما را در سایتشان قرار دهند. اگر سایت آنها در موتورهای جستجو ثبت شده باشد به احتمال زیاد ، موتورهای جستجو سری هم به سایت شما خواهند زد و آدرس شما را در فهرستشان قرار خواهند داد.

چگونه سایت خود را در موتورهای جستجو بهینه سازی کنم؟
اگر سایت شما در تمامی موتورهای جستجوی دنیا ثبت شده باشد ولی هیچ کاربری از طریق موتورهای جستجو به سایت شما مراجعه ننماید هیچ ارزشی برای شما نخواهد داشت.
برای اینکه بتوانید سایت خود را در نتایج موتورهای جستجو آن هم در صفحات نخست قرار دهید باید به نکات زیر توجه نمایید:

عنوان سایت :
عنوان سایت را متناسب با موضوع سایت یا وبلاگتان انتخاب کنید ، به عنوان مثال عبارت "مدیر سیستم میهن بلاگ" را در گوگل جستجو کنید ، اولین موردی که نمایش داده خواهد شد وبلاگ admin.mihanblog.com خواهد بود.

سعی کنید با مهمترین کلمات کلیدی ویلاگتان یک عبارت با معنا و زیبا و درعین حال مختصر بسازید ، اگر عنوان شما بیش از حد طولانی باشد موتورهای جستجو فقط بخشی از آن را استفاده خواهند نمود.

چنانچه وبلاگ شما در رابطه با دانلود موزیک می باشد می توانید عنوان وبلاگ خود را " بهترین موزیک ها در [نام اصلی وبلاگ] - بهترین وبلاگ دانلود موزیک " قرار دهید.

در عنوان فوق از سه کلمه کلیدی و مهم "دانلود - موزیک - دانلود موزیک" در رابطه با موضوع وبلاگ استفاده شده است که مطمئنا تأثیر بسزایی در رابطه با کشاندن کاربرانی که به دنبال موزیک در موتورهای جستجو می گردند به سایت شما خواهد داشت.

اگر بهینه سازی در موتورهای جستجو برای شما مهم است به هیچ وجه از عناوین غیر مرتبط و بی معنا استفاده نمایید. مثلاً "M.U.S.I.C 2006 ".

کلمات کلیدی :
کلمات کلیدی نیز یکی از عوامل مهم دیگر برای بهینه سازی سایت در موتور های جستجو می باشد. انتخاب کلمات کلیدی متناسب و متعارف همیشه برای بالا کشاندن سایت و یا وبلاگ شما در نتایج موتورهای جستجو موثر می باشد.

در انتخاب کلمات کلیدی کمی دقت نمایید ، هرچه را که به ذهنتان رسید فوراً به عنوان کلمه کلیدی قرار ندهید. تا حد امکان سعی کنید حدس بزنید کاربرانتان ممکن است چه عباراتی را جستجو کنند.

یکی از ابزارهای مهم برای انتخاب کلمات کلیدی در سایت www.overture.com که مدتی است توسط یاهو خریداری شده قرار داده شده است. برای استفاده از این ابزار به لینک زیر مراجعه کنید:

http://inventory.overture.com/d/searchinventory/suggestion/

برای مثال همان وبلاگ بالا را که در رابطه با دانلود موزیک بود در نظر بگیرید ، در قسمت "Get suggestions for" کلمه " دانلود" را وارد نمایید. این ابزار لیستی از بیشترین عبارات ها و کلمات متشابه با keyword شما به علاوه تعداد دفعات جستجوی هر مورد را نمایش می دهد. این اطلاعات از موتورهای جستجو به دست آمده و قابل اطمینان می باشد.

طبق تعریف بالا بهترین کلمات کلیدی برای یک وبلاگ دانلود موزیک می تواند کلمات و عبارت های زیر باشد:

"دانلود - دانلود موزیک - دانلود آهنگ - دانلود موسیقی - دانلود رایگان - دانلود موزیک ایرانی "

نکته مهم: برای استفاده از ابزار فوق کلیدی ترین کلمه وبلاگ خود را وارد کنید مثلا " دانلود ، موزیک ، هنر ، نرم افزار، شعر ، داستان، سیاست ، تاریخ و ..." سعی کنید تا حدالامکان کلمه ها را چک کنید نه عبارت ها را! بعد از این مرحله پربازدیدترین و متناسب ترین نتایج را به عنوان کلمات کلیدی خود انتخاب نمایید.

کلمات کلیدی را بیش از حد زیاد نکنید چون کثرت آنها تاثیری در در بهینه سازی سایت شما نخواهد داشت و خودبخود بخشی از آنها حذف خواهد شد.

چگونه رتبه سایت خود را ببینیم و آن را بالا ببریم؟
سایت های بسیاری وجود دارند که شما می توانید با مراجعه به آنها رتبه سایت خود را مشاهده کنید از آن جمله می توان به سایت های زیر اشاره کرد :

http://www.seochat.com/
http://www.mygooglepagerank.com/

همچنین برای دیدن سریع رتبه وبلاگ در گوگل کافی است آدرس آن را در قسمت زیر وارد نمایید :
 

 

برای بالا بردن رتبه سایت خود می توانید از روش های زیر استفاده نمایید :

از دیگران بخواهید به سایت شما لینک بدهند ، به خصوص سایت هایی که رتبه آنها بالاست. برای این کار می توانید از دایرکتوری ها و لینکدونی های رایگان نیز استفاده کنید ، مانند :

http://www.linkestan.com/
http://www.iranmehr.com/

شما هم به دیگران لینک بدهید به ویژه سایت های مرتبط و حدالامکان معروف ، تعداد صفحات و مطالب سایت خود را افزایش دهید و ...

برای اطلاعات بیشتر دراین مورد می توانید به سایت www.iranseo.com مراجعه نموده و از کتابی که به همین منظور در سایت قرار داده شده استفاده نمایید.

در پایان باید توجه داشته باشید بعد از انجام کلیه موارد فوق از صحت عملکرد خود اطمینان حاصل کنید ، باید چند ماهی منتظر نتیجه این تغییرات بمانید ، کارهای فوق هیچ گاه یک شبه به شما جواب نخواهد داد پس پشتکار داشته باشید و کمی صبر کنید.
 

 

 


موضوع : <-PostCategory->


نویسنده :حامد هاشمی در تاریخ دو شنبه 14 شهريور 1390برچسب:,     

صفحه قبل 1 صفحه بعد